Lobak Asin Kentang Dan Bilis Bercili


Ini bukan blog masakan


Cuba korang bayangkan ketika kelaparan menerpa keperut korang kruk..kruk krek bunyinya..Tiba² datang sepinggan nasi hangat panas² berasap baru kuar dari rice cooker dihidang dengan lauk seperti diatas..Agak² berapakah pinggan nasi yang korang akan makan?hahaha macam soklan exam plak


Haritu tetibe je teringin nak makan Lobak asin goreng dengan Ikan bilis letak cili Padi..
haishh tekak gedik ada je teringin..Nasib baik teringin bende yang simple untuk dimasak dan pejam mata pun bole *tipu kalau pejam tak nampak macamana nak masakkann..
Selari dengan kemalasan harus lah moto hidup "Cepat dimasak sedap dimakan"


Balik keje terus masuk dapur laju² dengan kadar kelaparan tahap gaban plus keteringinan itu..Bersilat gayung barang 3 minit 40 saat dan terhasil lahh lauk yang didambakann..Sekejap bukan...? ala goreng² letak tepi pastu terjunkan semua sekali letak garam secukup rasa siap..Ini bukan resepi bonda sebab bonda selalu buat dengan telur buh kicap lagi terangkat..Kata Master tak chef haruslah goreng² je letak plak kentang 
*sengaja perabiskan kentang nanti bole soping kat NSK hakhak..
Maka dengan itu terjadi la Lobak Asin Kentang Dan Bilis Bercili 


p/s:Betul tak tipu makan 2 pinggan je nasi separuh hew hew


4 comments :

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

lobak tu ganti dengan kentang mesti SUPERB !!!!

POSH76 said...

dapnyer kalu makan bulan poser tak perlu lauk lain...

Mrs Ledibet said...

@Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A)- Ada kentang jugak la..memang terbaek la kann...

Mrs Ledibet said...

@POSH76- simple lagi besh hehe

Total Pageviews