Maggi Kari Bilis #Leleh





Petang² cenggini bumi sejuk dituruni hujan rahmat..sejuk ai loikee tp apabila kesejukkan itu kian membuatkan perut comelku untuk berlapar saja..(padahal dah mencekik ayam penyet tadi buruk lantak sungguh)apalagi sepantas 120km sejam bergegas ke dapur untuk selongkar maggie *tipu
Jalan dengan penuh sopan ke dapur sambil dalam otak terbayang iklan kat tibi 3 masak maggi letak ikan bilis*tak pernah cuba 1st time nih jakun..
Oraite stok maggi memang berlambak gara² itu adalah makanan ruji ke2 "̮Ɨƚǚђυ͡_Ɨƚǚђυ͡ ..kelentung kelentang tang² bunyik masak akhirnya siap..wah leleh hingus hampir menitis kepedasan..sedapnya..



Nak tau cara masaknye memang sempoi la...

Tumis bwg merah/putih dah wangi letak carrot bubuh air..mendidih je masukkan perencah,maggi,cili padi,tomato dan sosej kerat 4..sementara tu gorengkan ikan bilis letak tepi..dah siap masukkan dalam mangkuk taburkan ikan bilis,daun bwg dan juga bwg goreng siap..Nom..nom..nom..























































7 comments :

Afiq Yassin said...

follow here.. nice blog
salam perkenalan dari Afiq

hit afiq here
http://afiqyassin.blogspot.com/

pinkcolour82 said...

leleh tengok maggi dye,hehehhehe

ishy77 said...

hehe...tolong masakkkan jugapp

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

Afiq Yassin : Selamat berkenalan ;)

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

pinkcolour82 : hehehe kte yang makan pun leleh jugak huhuhu..

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

ishy77 :Meh dtg sini kte masakkan hehe

RazFiRa said...

nyum3 cedapnyer

Total Pageviews