Udang Masak Gulai Lemak Cili Padi Menangis!!!



Okay malam tadi sesi menambah lemak dan menternak lemak..
Kebetulan kerajinan datang menyinggah diri..
Tapi sebelum menambah lemak kena bakar lemak dulu..
Sebab kena masak sendiri so bakar lemak lewteww...
Tiba² tekak teringin nak makan Udang masak lemak cili padi..
Ohh tekak ngada² plak dan² je rajin datang nak macam²
Yang pasti perut lah menerima dengan senang hati..





Dah ada Udang masak lemak nih comfirm kena matchingkan dengan lauk lain..
Ikan goreng dan sayur kobis goreng sebagai peneman Cik udang masak lemak...
Bikin makan tambah berulang lapankali*tipu
Oh sangat Heaven walaupun udang cinonet bukan Udang Galah..
Ohhh B nanti nak udang galah mengidam nih...*tetibe
Makan berdua bertentangan mata dengan Incek Chubby menambah selera..
Nasi l pot 1/2 dimakan berdua licin..(lihat kesedapan itu)
Bikin Menangis sebab baru 1st time Incek Chubby puji sedapp!!
Boleh bukak kedai makan cenggini*Over sangat Incek Chubby ku alahaii punn..
Yang lagi bikin menangis tahap air idung meleleh sebab kepedasan berapi..
Itulah over pun letak Cili Padi bebanyak tau la nak masak gulai lemak cili padi..heeekkkk...




s

Sesi makan mengadap Aman anak² dah tidur..Sib baek tak letak lilin je boleh jadi 
Candle light Dinner kekonon..


Mahu Resepi Ladybirdluvone tak ?
Jom Cekidauttt...

Bahan² korang agak² lah sendiri..Ini naked Chef main campak² je..
Tapi korang perlukan..

Udang
Bahan Diblend Cili Padi/bawang merah/bawang putih/kunyit hidup(tak letak tapi letak serbuk kunyit je)
Motipp..Takmau blender kuning..kat umah takde lesung batu..
Daun Kunyit
Kentang
Santan
Garam dan pak aji secukup rasa..
*letak serai dengan asam keping pun boleh..(tak letak pun)


Cara² nak masak...
Tumis kan bahan yang diblend tadi sampai naik bau..masukkan kentang kacau jap then masukkan Udang..
kacau lagi..masuk plak santan,serbuk kunyit dan garam pak aji secukup rasa..
Kacau sampai pecah minyak..Siap!!!


beza eh Cili Padi dan Cili Api...
Bunyikk dia lain kann...


P/s-Incek Chubby memang tak cerewet apa bini dia masak tapi nak puji memang susah kemain tapi tengok dia makan banyak tau sedap takut nak puji lewteww nanti bini dia kembang semangkuk...

Eh iklan:-Aku tau Aku Seksi..



Motipp...Incek Chubby kan Buncit hahahhaha...
Buncit kann Seksi...I loike...

7 comments :

nome said...

uit beb...sedap tuh! terliur menengoknya...sure sedap meletop2 :)

msredcheesecake said...

Meleleh liur tengok petang cengini....

Nava Krishnan said...

I can eat masak lemak everyday and still want more, your pics are surely tempting me more.

kotak hitam said...

uikkk... terbaik...

aTy _faRed~ said...

peeerrgghh..time2 kene pantang makan n diet ni ar tengok makanan semua nyer sedap..tapi masak lemak udang cili ape ni memang sedap giler kot..terliur dah..

KuNanGKuNanG said...

sedapnye..terliur lak tgk udang masak lemak2...

obat pemutih herbal alami said...

waw sukses selalu y gan..

Total Pageviews