Popia Nestum # Boleh bikin kuih raya













Niat dihati nak buat popia simpul sebab itu adalah peberet..makan sebalang tanpa sedar sambil tengok tv wah sangat layan okehh..apa lagi walaupun tau sangat senang membuatnya tapi jemari ini amat gatal nak google jugak..taip popia dan belum sempat abis taip simpul kuar popia nestum eh macam menarik je..sekali tengok senang giler caranya tak payah salin terus ingat..see betapa senangnya resepi ini..tapi ini adalah amaran keras pada siapa yang tidak gemar mengulung2 popia sehelai2 buhsan okehh..sekarang meh kte cekidaut cara2nya opss lupa bahannya jugak adalah...

Kulit popia
Nestum
Horlick
Gula aising
Chopstik utk aktiviti mengulung

Cara-caranya seperti dibawah...

1st step
Gulung²kan kulit popia seperti gambar dibawah
guna chopstik lagi memudahkan lagi kerja korang
Lekat penghujung gulungan dengan air supaya melekat..




2nd step 
Gunting pendek seperti ini nak potong serong² pun oke ikut kreativiti masing²




3rd Step
Gorengkan dan tos minyak menggunakan Kitchen towel /Tisu


4th Step
Blender Nestum dan campurkan gula aising serta horlicks
 

5th Step
Gaulkan kulit popia diggoreng tadi kedalam bahan tadi..
Siap..senang dan simplekan..


Scientific study shows that 65% of women will notice at least one change in skin condition!

Ever feel like you need a genie to make your wishes come true?

Say No To Make-Up & Yes To Glowing Skin!


p/s : layan jugak kunyah² depan tv nih..

campaign image

Win A HTC Cha Cha today!


10 comments :

mizzkechique said...

ngah niat nk buat mende ni.. tinggal klit popiah je blm beli..

kakchik@ella said...

tahun lepas KC ada jumpa kueh ni kat rmh org masa beraya...

kaizen said...

ape kate tuan blog bg free kat sy.. hehehehe

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

tina pun nak buat popia nih...selamat lenguh tangan hehehe

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

Kc- ada org buat ek baru tau tak sebab google kelmarin

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

kaizen- bagi pree aduh nak gulung² lenguh lah hehe

PinKy MoMMa said...

a'ah sgt simple..tapi rajin ke sis nak menggulung gulung tu huhu ;p

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

pinky momma - tang menggulung tu tak tahan kalau buat sorang²

kaizen said...

ok2 sy tlg gulung jer then bg free ek??

Cik Eka said...

aumm sedapnyaaa..

nak jugak buatlah..simple gile..tapi nak gulung tuuu..rajin kerrr saye ni..hahaha

Total Pageviews