Yee Mee sempoi




Dikala kemalasan berganda yang amat sangat peyut berbunyik siap tuju lagu goyang inul lagi comfirm si junior dah bergelek sakan kelaparan..dengan kepantasan ala kura-kura berjoging siap mengumpul kederat seketika memikirkan apa yang harus dimakan..wah jelas nyata kemalasan tahap gaban beranak lapan disitu..




Akhirnya ilham datang apa lagi main masak campak2 apa yang ada je lah..yang pasti no nasi2 okehh..dinner malam nih masak yee mee sempoi..kenapa nama dia cenggitu sebab sempoi dok ada..meh tengok apa yang kena campak..

2 keping yee mee
3 batang sosej dihiris
1 batang sawi pendek dipotong
3 biji berbola ikan bgoreng kerat 4
10 ekor udang
1 kiub ayam/pati ikan bilis pn boleh
1 biji bwg merah
2 ulas bwg putih
2 biji telur
Air dan garam secukup rasa


Style masak begini

Tumiskan bwg merah dan putih sehingga wangi atau kekuningan pastu masukkan sosej,udang dan berbola tadi gorengkan..tuangkan air mengikut selera nak kuah banyak letak air lebih..masukkan kiub ayam dan biar mendidih selepas itu masuk yee mee serta telur dan tak lupa garam secukup rasa..

*Siap sedap dimakan bersama cili kicap..nak masuk cili dalam mee terus pun boleh...

P/s:kata pun malas itu makan dia..




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments :

zie_ira said...

wahh,,itu pon da cukup sedap tuh,,nyum3,,lame nye tak makan yee mee sizzling,,


Nak pergi ke UK n PARIS

bitrhday party Aijaz part 1

birthday party aijaz part 2

doorgift comel tuk majlis istimewa anda

buah-buahan yg sangat banyak

PinKy MoMMa said...

ni dah cukup berselera dik huhu...udang tergolek golek tau ;D

oshin-jamel said...

sedapppp tueeee :)

Total Pageviews